|
Fart og spenning med
speed båten Nimo Offshore F 30...
Som navnet ”offshore” tilsier er båten konstruert for rask
ferd med god sjøsikkerhet for båtens besetning under ekstreme
forhold. Båtens baug går slakt bakover og er trukket helt
bak førerposisjonen slik at den ikke smeller inn i bølgene.
En moderne v-bunn konstruksjon (23/24 grader) gir optimale
ski- og kjøreegenskaper og gjør at den lander mykt og stødig.
I tillegg får den et lavt forbruk. Båten kan bære alle typer
motorer og har uten problemer potensiale til å gå 70 knop. Skroget
under vann er tilnærmet originalen som ble bygget i 1985,
men alt over vannflaten har fått et helt nytt design. Båten er nå større,
lengre, penere og betydelig mer detaljert enn originalen.
Skroget er 27 fot og hele båten med den nye badeplattformen
er 30,5 fot. Båten er omdesignet og produsert i Stavanger,
Norge. Alt er håndlaget.
… eller ta familien
med på langtur
Fører-, passasjerstol og aktersofa gjør at besetningen
kan ferdes med behagelig komfort ettersom båten er høy og
man sitter dypt. Den nye innerlineren har en mer moderne og
smartere løsning med en stor cabin med dobbeltseng og u-sofa
med tilpasning for skjult toalett og plass til TV. Soveplass
til 6 personer: 2 i dobbeltseng (190 cm), 2 på u-sofa og 2
på soldekk. Dørk med trinn ned i cabin. Rikelig med stueplass.
Ekstra stor integrert badeplattform på 1 meter med luke for
teleskopstige og 2 stk ski- og fiskestangluker helt akter.
Forut et drenert ankerrom med luke, akter et lukket kalesjerom
(til innlegging av kalesje med bøyler) og stor motorromsluke
og 2 stk luker ved denne. Vindskjerm med luke leveres i aluminium
med klart eller farget glass. Konsollet har trinn hvor du
kan gå opp og ut på dekk gjennom vindskjermluken.
|
Støpeteknikk
Båten produseres med spesial ISO Polyester og glassfibermatte
av beste kvalitet. Skrogsider, dekk og dørk er støpt med Divinycell
Sandwichmateriale (kjernemateriale for maksimal styrke og
lydisolering og minimum vekt). Alle deler leveres ferdig renkuttet
og innsmurt med Topcoat. Alle steg i skrog er fyllte samt
2 stk spesialbygde stringere (avstivere) med motorfeste langsgående
fra akter til baug. Skroget fortsetter med nødvendige ekstraforsterkninger.
Innstøpte kabel-trekkerør. Ingen karosseri-skruer – kun gjennomgående
bolter. Monterte dørker, skott og føringsrør.
|